ပညာသည္ အတိုင္းအဆမထင္ အလြန္က်ယ္ေျပာနက္နဲလွသည္…။ ေလာကျပင္က်ယ္တည္းဟူေသာ ေက်ာင္းႀကီး၌
ကၽြႏု္ပ္တိို ့သည္ ပုခက္တြင္းမွသည္ ေျမႀကီးထဲသို ့ေရာက္သည္အထိ ပညာသင္သားမ်ား ျဖစ္ေနၾကေပသည္….။
ထို ့ေၾကာင့္ ပညာသင္ၾကားမႈသည္ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ သူ၏တစ္သက္ပန္တြင္ ကုန္ဆံုးသည္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ…။
ပညာတတ္သူသည္ ေလာကရွိအရာရာကို အခြင့္အလမ္းအလိုက္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ႏိုင္စြမ္းေသာဥာဏ္အားကို လည္းေကာင္း ၊
မိမိဥာဏ္အျမင္အရ စိတ္ေနစိတ္ထား စိတ္ဓာတ္တို ့ကို လည္းေကာင္း ျပဳျပင္ျပဳစုစီမံထားခဲ့သူသာလွ်င္ျဖစ္သည္……။
ဘီေအပင္ ေအာင္ေစကာမူ၊ပါရဂူဘြဲ ့ႀကီးပင္ ရေစကာမူ ၊ ပထမေက်ာ္ႀကီးပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ၊
အသက္အရြယ္မည္မွ်ပင္ႀကီးရင့္ေစကာမူ ပညာဆိုေသာသဘာ၀အဓိပၸါယ္ကို ေကာင္းစြာသံုးသပ္နားလည္ႏိုင္ျခင္း
မရွိခဲ့ေသာ္ တကယ္အရာမေရာက္၊အသံုးမ၀င္ေပ..။ ပညာသည္ စာအုပ္မ်ားထဲ၌သာ ရွိသည္မဟုတ္ ။
စာအုပ္ကိုေက်ာ္၍ ျမင္ႏိုင္စြမ္းျခင္းကို ေဆာင္ႏိုင္ရေပမည္….။
ပညာသည္ လူ၏ဥာဏ္ကိုသာ ျပဳျပင္တိုးခ်ဲ ့ရံုသာမဟုတ္..။လူ၏စိတ္ေနစိတ္ထား အယူအဆမ်ားကိုလည္း
တိုးတက္ေစရမည္….။
လူထု၏ ဆႏၵအား ၊ လုပ္အားကို ႏူးညြတ္ေစရမည္…။
ရာဇ၀င္ကို သိရံုသာမဟုတ္………… ၊ ရာဇ၀င္ကို ဖန္တီးေစရမည္……။
ေလာကဓာတ္ပညာ (ေခတ္ပညာ)ကို သိရံုသာမဟုတ္….၊ ေလာကဓာတ္ပညာကို တိုးခ်ဲ ့ႏိုင္ရမည္…..။
ပထ၀ီပညာကို သိရံုသာမဟုတ္…..၊ ေျမသစ္၊ ေရသစ္ ၊ ေတာေတာင္တို ့ကို ရွာေဖြစံုစမ္းႏိုင္စြမ္းေစရမည္…..။
ေလာကအေၾကာင္းကို နားလည္ေစရံုသာမဟုတ္…..၊ သည့္ထက္ေကာင္းေသာ ေလာကကို ဖန္ဆင္းႏိုင္ေစရမည္….။
ဤကား ပညာ၏ သရုပ္အက်ဥ္းမွ်ပင္တည္း…..။
ပညာသည္ ကာလ ၊ေဒသ ၊ ပေယာဂႏွင့္ ယွဥ္ရမည္…။ ေလာက၌ လက္ေတြ ့အသံုးလည္း က်ရမည္…..။
ပညာတြင္ သညာလည္းပါသည္….။ ဥာဏ္ႏွင့္လည္း ယွဥ္ရမည္….။ ဥာဏ္ခ်ည္းသာ တိုးတက္၍ သညာမရွိပါမူလည္း ဤမွ် ပိုမို
ဆန္းက်ယ္အေျပာက်ယ္လွေသာ ေခတ္သစ္အေၾကာင္းကို နားမလည္ႏိုင္ေပ……။
ေလာကဓာတ္ပညာကို မတတ္မသိဘဲ ၊ ေလာကဓာတ္ပညာဥာဏ္ကိုသာရလွ်င္ ေလာကဓာတ္ပညာ၏ တန္ဖိုးကို
တင္းျပည့္ မသံုးႏိုင္ေပ…။ တိုင္းျပည္ အေျခအေန ျပႆနာ ၊ေခတ္၏ အေျအေနႏွင့္မယွဥ္ပါမူ တိုင္းျပည္ေထာင္ျခင္း ၊
ေခတ္ျပင္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေပ…။
ေမြးကတည္းက ေသသည္အထိ အယူ၀ါဒ အေျပာင္းအလဲ မရွိသူသည္ ပညာတတ္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ…။
လူတစ္ေယာက္၏ သက္တမ္းတြင္ အစပထမက သိျမင္လာေသာ စိတ္ေနစိတ္ထား ၀ါဒတို ့သည္ အမွန္ခ်ည္း မဟုတ္….။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမည္သာတည္း..။
ယေန ့အယူအဆႏွင့္ နက္ဖန္အယူအဆတို ့မွာ တူခ်င္မွ တူေပမည္….။ အမွန္ကား လူတစ္ဦး၏ တစ္ဘ၀တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို ့သည္
အယူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကို ေတြ ့ေသာအခါ ထိုလူသည္ သမာဓိမတည္……၊ ေရွ ့ေနာက္မညီဟု ထင္မွတ္မွားေလသည္….။
သမာဓိမတည္ျခင္းမွာ ကိုယ္က်င့္တရား ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ ျဖစ္ျခင္းေပတည္း…။
၀ါဒေျပာင္းမႈမွာ သမာဓိမတည္ျခင္း မဟုတ္ေပ…။
ဥာဏ္အျမင္၏ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တစ္နည္း တိုးတက္ျခင္း ေပတည္း…..။
ကိုကိုသုစံ
0 comments:
Post a Comment